Serwis narciarsko-snowbordowy: +48 664 858 448 Sklep i bootfiting: +48 601 408 950

Porady&Filmy

KLIKNIJ I ZOBACZ NAJNOWSZE PORADY

Smarowanie- zasada jest tutaj prosta kto smaruje ten jedzie- narty powinniśmy smarować na ciepło tak często jak to tylko jest możliwe, bo smarowanie zapewnia nam odpowiedni poślizg i zabezpiecza nasze ślizgi przed wietrzeniem, a więc kruchością i podatnością na uszkodzenia. Jak smarować… najlepiej na ciepło, żelazkiem lub specjalną smarownicą. Osobiście staram się smarować moje narty nawet codziennie. Smar aplikowany żelazkiem bądź smarownicą na ciepło będzie utrzymywał się w strukturze ślizgu narty 3-5 dni jazdy. Wcześniejsze
Krawędź narty ostrzy się w dwóch płaszczyznach, bocznej i od dołu. Kąt boczny krawędzi dla narciarzy amatorów ustala się w przedziale 90-88 stopni, dla doskonałych narciarzy i wyczynu sportowego 88-85 stopni. Podniesienie krawędzi, czyli kąt od strony ślizgu dla amatorów ustala się odpowiednio na 1,5-1 stopnia, a dla wyczynu i ekspertów 1-0,25 stopnia. Kąt boczny narty świadczy o jej ostrości i odpowiada za trzymanie na twardym, a podniesienie krawędzi od dołu decyduje o łatwości zmiany
Świadomość i wiedza podnoszą bezpieczeństwo i zadowolenie z jazdy. Dobry narciarz to człowiek, który nie tylko ślizga się z góry na dół na „wypasionym sprzęcie” ale ten który prócz tego że ma i umie również wie co i jak działa i na jakiej zasadzie w jego superdeskach. Tylko wówczas wykorzysta on bezpiecznie i potencjał swojego sprzętu. O każde narty czy snowboard choćby nie wiadomo z jak wysokiej „półki” należy odpowiednio zadbać i należycie je przygotować
Dbając o nasz sprzęt, dbamy o siebie, nasze bezpieczeństwo i zadowolenie, a nasze narty odwdzięczą się nam za naszą troskę podczas jazdy. 1.Nie przewoźmy sprzętu na dachu samochodu, bowiem zimą podczas jazdy sól i brud wskutek jazdy po naszych „słonych” drogach pod ciśnieniem atakują nasze ślizgi, krawędzie i wiązania. 2.Nie przechowujmy nart w szczelnie zamkniętych pokrowcach, ani zawiniętych w folię, na lato trzymajmy je w suchych pomieszczeniach, gdzie nie ma wahań temperatury ani wilgotności, a
Przejrzyjmy czy nie ma jakiś uszkodzeń i czy rozmiar nadal pasuje, no i oczywiście czy nie będziemy odstawali od najnowszych trendów modowych. Gogle, czy nie mają rys, a kask czy jest dobrze dopasowany, szczególnie sprawdzamy kask dziecięcy. Po takim przeglądzie, zauważając jakiekolwiek budzące nasze wątpliwości braki powinniśmy zawieźć sprzęt o do serwisu i zlecić odpowiednie jego przygotowanie do jazdy. I to jak najszybciej, żeby nie okazało się że przypomnimy sobie o tym w „gorączce sezonu”,a