Dbając o nasz sprzęt, dbamy o siebie, nasze bezpieczeństwo i zadowolenie, a nasze narty odwdzięczą się nam za naszą troskę podczas jazdy.
1.Nie przewoźmy sprzętu na dachu samochodu, bowiem zimą podczas jazdy sól i brud wskutek jazdy po naszych „słonych” drogach pod ciśnieniem atakują nasze ślizgi, krawędzie i wiązania.
2.Nie przechowujmy nart w szczelnie zamkniętych pokrowcach, ani zawiniętych w folię, na lato trzymajmy je w suchych pomieszczeniach, gdzie nie ma wahań temperatury ani wilgotności, a na okres letni odpowiednio je zakonserwujmy.
3.Jeżeli nie wiemy co i jak szukajmy porady w dobrym serwisie, nie kombinujmy sami, nie szukajmy pomocy w „wujka” Andrzeja czy w internecie.
4.Nawet nowe narty zanim pierwszy raz pojadą po śniegu wymagają odpowiedniego przygotowania.
5.Serwisujmy narty często, im bardziej dbamy o nasze narty tym mniej się one zużywają.
6.Dobrze przygotowany sprzęt to nasze bezpieczeństwo, komfort i zadowolenie.
7.Tatusiowie powinni dobierać i dbać o sprzęt swoich dzieci i żon tak jak o swój.
8.Im ostrzejsza krawędź tym szybciej się tępi. Krawędź po trzech dniach jazdy na nartach zaczyna tracić swoja ostrość, a po 6-7 jest już tępa.
9.Im chłodniejszy śnieg i im więcej lodu, tym szybciej znika smar z naszych ślizgów, a krawędzie szybciej stają się tępe.
10.Po każdej jeździe czyścimy narty ze śniegu, i nie zostawiamy ich mokrych na noc w boksach dachowych. Śnieg omiatamy miotełką, a nie stukamy nartami o asfalt parkingu.
11.Używajmy rzepów do nart, szczególnie podczas transportu i przechowywania, tak żeby ślizg jednej narty nie tarł o ślizg narty drugiej.
12.Nie zostawiajmy serwisu nart na ostatnią chwilę, bowiem może się okazać że nie tylko my tak zrobiliśmy i czas oczekiwania na usługę będzie za długi.
13.Wybierajmy serwis, z kompetentnym i doświadczonym serwismanem, serwis dobrze wyposażony z nowoczesnym parkiem maszyn, gwarantujący zastosowanie markowych narzędzi i nowoczesnych technologii, a będzie to gwarancja dobrze wykonanej usługi.
14.Unikajmy serwisów w dużych sieciowych sklepach, bo może się okazać że serwisem zajmuje się ktoś przypadkowy kto w życiu nie miał desek na nogach,.
15. Unikajmy przypadkowych serwisów na stokach i w górach, bowiem są one dobre jedynie w przypadku nagłej awarii i konieczności naprawy czegoś „ na szybko”. Z uwagi na przypadkowość, klient zazwyczaj nie wraca do takiego serwisu, więc nie utrzymuje się klienta jakością wykonanej usługi.
16.O wyższości dobrego serwisu maszynowego nad serwisem ręcznym traktuje inny artykuł.
17.W serwisie pytajmy, pytajmy i jeszcze raz pytajmy, również szczerze odpowiadajmy na pytania do nas, to dla naszego dobra i świadomości. Dobry narciarz to narciarz świadomy.
18.Narty to spory wydatek, a dobry serwis również ma swoją cenę, wiedza i doświadczenie serwisanta pomogą oszczędzić koszty przygotowania sprzętu.